TNO Creatief met de juiste verhouding tussen off- en online voor een campagne

Even voorstellen
De Nederlandse Organisatie voor toegepast-natuurwetenschappelijk onderzoek is een onafhankelijke onderzoeksorganisatie. Die missie van TNO is mensen en kennis te verbinden om innovaties te creëren die de concurrentiekracht van bedrijven en het welzijn van de samenleving duurzaam versterken.

De klik
Voor de 7 units van TNO werkt PI&Q al ruim 6 jaar
Wat we voor hen o.a. doen:
– Ontwikkelen van brochures, whitepapers, posters, visuals, infographics, flyers, zowel on- als offline in het breedste zin van het woord.

Case

Vraag: Geef vorm aan de uitnodiging voor het symposium/evenement 70 jaar Defensieonderzoek
Doelgroep: Medewerkers ministerie van Defensie
Tone of voice: Informatief, inspirerend, enthousiasmerend

Wat is er ontwikkeld?

Op advies PI&Q is de vraag breder getrokken en hebben we een totaalpakket ontwikkeld van middelen die elkaar versterken in de aanloop van, tijdens en na afloop van het evenement 70 jaar Defensieonderzoek. De campagne bestond uit:
– Visuele beeldtaal
– Online Save the date voor de diverse devices
– Online uitnodiging inc. E-mail handtekening
– Aankleding event zoals beachflags, presentatiewand, rolbanieren, powerpoint presentatie
– Offline communicatiemiddelen zoals zigzagfolder, posters
– Doorvertaling van zigzagfolder naar een mini website

HR-17-9011 TNO beachflags 70 jaar defensie-3-1
HR-17-9011 TNO banieren 70 jaar defensie-3-1

Resultaat

De aanmeldingen voor het evenementen waren naar verwachting en het evenement zelf was professional aangekleed.
Na afloop van het evenement zijn uitingen als de zigzagfolder nog in vele verschijningsvormen hergebruikt een teken dat de campagnematige aanpak werkt. Ook eigen uitingen van TNO op social media en als e-mail handtekening dragen de campagne uitstraling nog door.
Ook is het campagne thema doorgevoerd in een stand voor de doelgroep Defensie.