PGGM Een vaste waarde in zorg en welzijn

Even voorstellen
PGGM is een vaste waarde in zorg en welzijn. Ze zetten zich in voor een betaalbaar, goed en duurzaam pensioen voor pensioenfondsen – hun opdrachtgevers – en hun deelnemers. Daarnaast dragen ze bij aan een leefbare wereld, gezond werken en vitaal ouder worden.

De klik
Voor PGGM, de uitvoeringsorganisatie van diverse pensioenfondsen realiseren we al meer dan 13 jaar de vormgeving van de corporate-en marketing communicatie uitingen. We zijn ook vertrouwd met meerdere huisstijlen van de klanten van PGGM. Voor Pensioenfonds Zorg en Welzijn (PFZW) is onderstaande opdracht uitgevoerd.

Case

Vraag: De vormgeving van de communicatiemiddelen laten aansluiten bij de stijl van de nieuwe website van PFZW.
Onderzoek welke offline middelen als online uiting gemaakt kunnen worden.
Het streven is de herkenning van het merk te versterken én een slag te maken in het vereenvoudigen van de processen ten gunste van kosten en efficiency.
Doelgroep: deelnemers PFZW, werkgevers en stakeholders.

Wat is er ontwikkeld?

 1. Kleurvoorstellen logo, RGB waarden doorvertalen naar PMS, CMYK
2. Typografie, vormelementen o.a. hoekafrondingen en transparantie
3. Datavisuals en jaarverslagen
4. (online)formulier en (clickable) magazine
5. Toepassingsregels bepalen voor logo’s, vormelementen en kleuren

Vormgeving website PFZW door Deloitte Digital.
Deze stijl is het uitgangspunt voor onze opdracht.

pfzw-flyer-personele-kengetallen
pfzw-formulier

Resultaat

De nuances zijn van groot belang in dit proces en daarom is direct geschakeld tussen opdrachtgever en vormgever, zij vormen samen met de projectmanager een team. Dit gaat uitgesproken agile; met experimenteren en ter discussie stellen, vertrouwend op elkaars vak­manschap.

De projectmanager monitort de voortgang en genereert actielijsten uit de review-rondes. Deze actielijst vormt steeds de basis voor de volgende fase.
Onze opdrachtgever presenteert de voorstellen intern door. In fase 3 is aan het team een interne PGGM online vormgever toegevoegd. Daardoor kon er ook op de nieuwe online stijl weer een stap gemaakt worden zodat de on- en offline stijl zo goed mogelijk op elkaar aansluiten.

Alle fasen zijn binnen het budget en deadline van steeds drie weken afgerond.