TNO Creatief met de juiste verhouding tussen off- en online voor een campagne

Even voorstellen
De Nederlandse Organisatie voor toegepast-natuurwetenschappelijk onderzoek is een onafhankelijke onderzoeksorganisatie. Die missie van TNO is mensen en kennis te verbinden om innovaties te creëren die de concurrentiekracht van bedrijven en het welzijn van de samenleving duurzaam versterken.

De klik
Voor de 7 units van TNO werkt PI&Q al ruim 6 jaar
Wat we voor hen o.a. doen:
– Voor TNO verzorgden we 61 infographics. Hiervoor gaan we met de inhoudsdeskundige om tafel. Het is een samenwerkingsproces waarin wij een ingewikkeld thema vertalen naar een aansprekend beeld. Soms spreekt de infograpic voor zich, soms is het een praatplaat waarmee de wetenschapper de complexe materie aan zijn publiek uitlegt.

Case

Vraag:  Maak een presentatie voor onze onderzoekspeerpunten van de komende vijf jaar.

Wat is er ontwikkeld?

TNO vroeg om een presentatie voor haar onderzoekspeerpunten voor de komende vijf jaar. Dat heeft geresulteerd in een sterk gelaagde infographic waarin alle hoofdlijnen voor windenergie en energietransitie 2050 worden neergezet. Dient als basis voor breed ingezette communicatie voor alle doelgroepen, waarin ook sociale media een belangrijke rol spelen.

Resultaat

De in totaal 8 infographics zijn wijdverspreid op de website’s en sociale media van TNO.